·207 syf.····Okunma: 23 Şubat 2026 17:21 Kitabın başlığı ve içeriği bir uyum hâlinde değil. Ilk bölümde felsefi, soyut bir uslub kullanılmış. Sonrası sosyolojik bir üslûb ile ele alınmış toplumsal meseleler tekrara düşerek incelenmiş. 56 doğumlu olan yazarımız günümüzden, teknolojiden bol bol şikayet ederek geçmişe duyduğu özlemle konuları yazmış. Sorun tespitlerine fazlasıyla yer verilmiş ama çözüme gelince bir cümle ile geçiştirilmiş. Sürekli şikayet eden bir eser :)
Geçmiş, geçmiş. Konu; şuan ise teknoloji ve moderniteyi öcü gibi görmekten vazgeçmeliyiz. Şuan tüketimin kölesi olmuşsak üretmeliyiz. Medya insanların zihnine hükmediyorsa medyayı kullanmayı bilmeliyiz. Sekülerleşme Müslüman aileleri bile ıskalamamışsa öze dönüş projesini ele almalıyız. Öze dönmek demek tvsiz bir hayat demek değil. Öze dönmek üç dört ailenin aynı evde yaşaması, mahremiyet ihlalinin olması demek değil. Bugün felsefe ve sosyoloji yeni sorular sormalı. Şikayet etmekle aksiyon almak çok farklı şeyler..