·240 syf.····Okunma: 24 Şubat 2026 09:26 Uzun zaman sonra ilk defa bir kitapta bu kadar zorlandım.Paragraf başlarının olmaması ve sayfalarca süren kesintisiz metinler kitaba odaklanmamı zorlaştırsa da yazarın bunu kitaba karamsarlık ve kaos katmak için bilerek yaptığını düşünüyorum.Kitabın yavaş akışı,kasvetli hali, kimin konuştuğu belli olmayan diyologlarda metinden koptum resmen.Duygusal iniş çıkışlar olsa biraz şaşırıp kitaba odaklanabilirdim belki ama okurken çok yoruldum.Sayfalarca süren yorgunluğun bir çözüme ve mutlu sona kavuşmasını bekledim ama yazar bir belirsizlikle başbaşa bıraktı beni.Üç yüz sayfa Elish ile beraber yaşadığım acıların bir anlam kazanmasını bekledim sanırım kitabın sonunda, ama orada da hayal kırıklığına uğrattı beni yazar.