Kırk bir yıl sonra "bir anlamı kalmadı" diyebiliyor General Henrik.
General Henrik'in kibirli olduğu kadar cesur da olduğunu düşünüyorum. İnsanın aklındaki sorulara başkalarının kelimelerine ihtiyaç duymadan kendi içinde cevap vermesi uzun ve meşakkatli bir yol. General Henrik kitap boyunca bize birçok şey sorgulatıyor; dostluk, sadakat, yaşlılık, ilişkiler, bencillik.
Kitabın bir yerinde dostuyla karısının ilişkisine acıdığını sürekli birilerine yakalanma rahat bir ilişki yaşayamamaları nedeniyle onlara acıdığını söylüyor ve bunu gayet insani bir duyguyla anlatıyor. Kitap bazı değerlerinizi tekrar gözden geçirmenizi sağlayacak. Konrád ve General Henrik yüzleşmesi kısmını okurken eş zamanlı olarak Mark Eliyahu'nun 'open sky' eserini dinlendim. İyi bir eşleşme olduğunu düşünüyorum tavsiye ederim. Kitabı da çok beğendim, okunmalı.