·540 syf.····Okunma: 26 Şubat 2026 14:40 Joad ailesiyle umut dolu bir yola çıktık ama her umutlu cümlenin ardından bir felaketin geleceğini hep hissettim. Steinbeck bize sadece bir ailenin yaşam mücadelesini değil; kapitalist sistemin acımasız dişlileri arasında mülksüzleşen, emeği sömürülen ve hiçe sayılan binlerce "Joad" ailesinin gerçeğini anlatmış. Ancak keşke finali bu kadar havada kalmasaydı, bizi belirsizlik denizinde bırakmasaydı. İnsan, o devasa mücadeleden sonra karakterlerin nihayet mutlu olduğunu, temiz bir evde huzurla uyuduklarını görmek istiyor.