10/10
·292 syf.··
Beğendi
·
2026 23. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 25 Şubat 2026 18:05
En son ne zaman #fakirbaykurt okudum hatırlamıyorum ama bu serinin ilkini 22 Aralık 2021'de okumuşum. Araya onca zaman niye koyarsın Meltem diye de kendime de kızmadım değil. Neyse biz kitaba gelelim: Ah Irazca anam ah, gariban anam benim. Hiç mi yüzün gülmez diye diye bitirdim kitabı. Garibanın yüzü güler mi hiç? Kadın başına belki on erkeğe beden bir kadın Irazca. Oğlu Bayram onun yarısı kadar olsa hayatları daha bir güllük gülistanlık olurdu sanki. Bayram çok pasif bir karakter. Varsa yoksa derdi uçkuru. Az anana çeksen ne vardı sanki. Haçca ise ne badireler atlatmış, ölümlerden dönmüş de canının kıymetini bilmez o işten o işe koşar durur. Üç çocukları var, onların en büyüğü Ahmet'i hasımları kandırır ve başına bir iş açarlar. Sonrasında bütün köy bu olayla çalkalanır, şen şakrak oğlan gider yerine sessiz sedasız ruh gibi bir çocuk gelir. Bu olayda da ortalığı ayağa kaldıran gene Irazca olur. Kalıbına yazık Bayram!!! Köyün muhtarı herkesi ele almış. Parayla herkesi kendi işinde döndürür. Her olayı bir kılıfına uydurur. Ondan dolayı karakola falan da gitsen işin görülmez. Kaymakama gitmek lazım gelir. Kara Bayram ve ailesi üzerinden, yaşadığı köy üzerinden sistemi çok güzel anlatmış Fakir Baykurt. Bir yerde dayın varsa veya elin paralı ise bütün kapılar sana açık. Yoksul garibanı ise düşünen yok, düşünmüş gibi yapan çok. Üçüncü kitabı arayı açmadan okumak istiyorum. Tadı damağımda kaldı.
Irazca'nın DirliğiFakir Baykurt · Literatür Yayıncılık Dağıtım · 20181,611 okunma
·
51 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.