Spoiler!
7/10
·464 syf.··
2026 2. kitabı
Kitabı genel olarak beğendim. Hem güldüren hem duygulandıran sahneler ve birbirinden çok farklı karakterler vardı. Sınava çalışırken kafamı dağıtan güldüren bir kitap oldu. Çocukluk kısımları da güzeldi. Kitabın büyük kısmı erkeğin ağzından yazılmış farklı olmuş bence beğendim. Mesleklerle ilgili detaylar da vardı. Ayrıca özel eğitimli bir karaktere yer verilmesi güzeldi. Beğenmediğim kısmı bütün gerçekleri başta öğrendiğimiz için merak biraz az oldu. Keşke biz de kitabın sonunda karakterle birlikte öğrenseydik. Ulu, Maria ve Ayhan dışındaki karakterlerle pek fazla bağ kuramadım. Karakterler biraz daha derinlikli yazılabilirdi özellikle de baş karakterlerden biri Talia. Talia’yı çok fazla tanıyamadım kitabı okurken. Siren ve Kanca çok ilgimi çekmişti ama yakınlaştıkları sahne çok yüzeysel yazılmış. Aslında bu sorun kitabın yeterince kalın olmamasından da kaynaklanıyor. Karmaşık bir hikaye ve bu kadar fazla karakteri düşünürsek kitap çok daha uzun olmalıydı. Kitapta mantık hatası olduğunu düşündüğüm bir şey var Ayhan, kızının dayısının terörist olduğunu öğreniyor ve bunu eşine söylemiyor. Eşi kardeşiyle görüşüyor, kızlarını görüştürüyor falan garip geldi. Buna izin vermemesi lazımdı hatta dayının bilmediği bir yere gitmeleri gerekiyordu bence. Dikkatimi çeken bir şey de Gökçen’e benzemesi tabii hangisi önce yayımlandı bilmiyorum ama karakterlerin meslekleri, timdekilerin karakteri, çocuklukta tanışıp ayrılmaları vs birçok şey benziyor. Sadece bu kitabın kurgusu biraz daha farklı ve karmaşık Gökçen’e göre. Gökçen daha hayatın içinden ve gerçekçi gelmişti. Sonuç olarak rahat okunabilecek güzel bir konusu olan ama biraz eksikleri olan bir kitap.
Bir Kibritle Yok OlmakÖzge Naz · Guardian Yayınları · 02,315 okunma
·
84 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.