7/10
·352 syf.··
2026 27. kitabı
·
14 günde okudu
·
Okunma: 03 Mart 2026 12:02
Kısımları sıralayacak olursam 3>2>1 şeklinde yaparım. İlk kısım biraz yavaş başlıyor. Nina, Millie’ye iftira atıyor; Millie yavaş yavaş işten soğuyor ve Andrew’a yanaşıyor. Ya da Enzo muydu neydi, bahçıvan da kitaba güzel bir gerilim katıyor. Kitabın başlarında deli olan kişinin Nina olduğunu düşünmüştüm ama sonradan onun olamayacağı barizdi ve geriye sadece bir isim kalıyordu, o da Andrew’di. O yüzden benim için kitabın ters köşesini tahmin etmek pek de zor olmadı. Ama bu ters köşeyi güzel inşa etmişler. Olaylar birbiriyle uyuşuyor; mesela Millie’nin neden öyle davrandığı ya da tavan arasındaki odada neden bir kova olduğuna dair güzel detaylarla düşündürmeyi başarıyor ve bu da ters köşe için sağlam bir zemin oluşturuyor. İkinci kısımda olayları Nina açısından görüyoruz; neden yaptığını, nasıl yaptığını ve neler yaşadığını gibi. Bence bu kısım ilk kısımdan iyiydi çünkü olayların kopuk verdiği kısımdı. Üçüncü kısım ise kitabın en iyi kısmıydı bence. Olayların tamamiyle kopuk verdiği ve bir nevi intikam alınan bir kısımdı. Andrew ile Millie kapışması keşke biraz uzatilsaydi. Andrew bu kadar kolay mağlûp edilmeseydi. Biraz daha Millie'nin acı çekmesi, onun çaresizliğini hissetmeyi daha çok isterdim. Ama yazar hızlıca bitirmek istemiş. Yine her şeye rağmen güzel bir kısımdı Genel olarak kitaba baktığım zaman biraz abartı olduğunu düşünüyorum. Tamam zemini güzel inşa edilmiş iyi bir ters köşe var ama bu ters köşe ne kadar zemini iyi inşa edilmiş olsa o kadar şaşırtıcı değildi. Onun dışında Andrew karakterinin neden böyle olduğuna dair daha fazla detay isterdim. Babası ilgi vermemiş annesi onunla ilgilenmiş biraz yüzeysel kalıyor böyle biri olması için. Mesela Anzo(Bahçivan) bu karakterin neden bu kadar yardımcı olduğuna dair güzel bir sebep verilmişti. Kısa ve sade olsa dahi verilmişti. Nina ve Millie karakteri güzel işlenmişlerdi. Empati yapılabilir ve hoş karakterlerdi. Millie'nin geçmişine daha çok zaman verilmesini isterdim. Gerilim dozajı o kadar yüksek bir kitap değildi bence. Daha çok gizem ve şüphecilik kısmını iyi yapıyordu. Aldatma tarzı şeyleri ne kadar çok sevmesem de, yani her karakterin birbiri ile ilişkiye girmesi gibisinden -ki bu kitapta fazla yoktu- bu kitapta gayet iyi bulduk çünkü zorlama bir cinsel ilişkiye sokma çabası yoktu. Genel olarak sevdim kitabı ama beklentilerimi karşıladı diyemem. Beklentimin biraz altında kalan bence biraz abartılan hoş güzel bir kitaptı.
HizmetçiFreida McFadden · Olimpos Yayınları · 202311,5bin okunma
·
19 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.