Kurallar
Sihirli Oyunlar ve Sporlar Dairesi 1750 yılında kurulduğunda, Quidditch'e
şu kurallan getirdi:
1. Oyun sırasında bir oyuncunun ne kadar yükselebileceği konusunda
herhangi bir kısıtlama yoktur, ama yatay olarak sahanın sınır çizgilerinin
dışına çıkılmamalıdır. Eğer bir oyuncu sınır çizgilerini geçerse, Quaffle
karşı takıma geçer.
2. Takım kaptanı hakeme işaret ederek "mola" alabilir. Bir maç
sırasında oyuncuların ayaklarının yere değmesine sadece molalarda izin
verilir. Maç on iki saatten fazla süredir devam ediyorsa, mola iki saate
uzatılabilir, iki saatin ardından sahaya dönemeyen takım, maçı hükmen
kaybeder.
3. Hakem bir takım aleyhinde penaltı verebilir. Penaltıyı kullanan
Kovalayıcı orta saha yuvarlağından sayı alanına doğru uçar. Penaltı
kullanılırken rakip takım Tutucusu dışında bütün oyuncular geride
beklemelidir.
4. Quaffle bir oyuncunun elinden kapılabilir, ama bir oyuncu bunu
yaparken hiçbir şekilde başka bir oyuncunun vücudunun herhangi bir
bölümünden tutmamalıdır.
5. Sakatlık halinde oyuncu değişikliği yapılamaz. Oyuncusu sakatlanan
takım maça bir kişi eksik devam eder.
6. Sahaya asayla çıkılabilir
ama asa hiçbir şekilde rakip takım
oyuncularına, rakip takım oyuncularının süpürgelerine, hakeme, toplara ya
da seyircilere karşı kullanılamaz.
7. Bir Quidditch maçının sona ermesi için Snitch'in yakalanması ya
da her iki takım kaptanının ortak kararı gerekir.