Tolstoyun aşkı tanımlama şeklini hep sevmişimdir. Bu kitabında başta şiirsel bir aşk okurken bir anda hayal dünyasından gerçek dünyaya sert bir düşüş yaptırıyor. Kitabın kendi aşk hayatından ilham alarak yazıldığı söyleniyor. Tolstoy’un duygusal alanda hiç yanılmayacağını şahsen tahmin etsem de umarım evlilik hakkındaki düşünceleri doğru değildir. Evliliği kötülememiş fakat evlilikle birlikte karakterlerin iç dünyasından aşkı ve hayatı tüm şiirselliğinden eden bir şeyi kaybettirmiş.Çoğu insan aşkın bu evrimini pozitif yönde kabul eder ama kitap bende rahatsız edici bir hissiyat bıraktı. Buna rağmen okurken keyif aldım çünkü kitaptaki karakterlerin, genç kadın ve ona kıyasla yaşlı bir erkeğin davranışlarını derin bir gözlem ve duygusal analiz sunarak kaleme almış.