Puan vermedi·309 syf.··
2026 21. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 04 Mart 2026 01:14
“Gerçekten bu kadar övülen kitap bu muydu?” Beğenip beğenmemek arasında kaldığım o kitap Öncelikle şunu söylemeliyim: Bana anlatıldığı kadar akıcı değildi kesinlikle. Aksine, yer yer ağır ve yavaş ilerledi. Yazarın dili mi böyle, yoksa çeviri kaynaklı mı bilmiyorum ama bazı cümlelerin üslubu beni rahatsız etti. Akması gereken yerlerde tökezledim resmen. Özellikle bazı diyaloglarda bir tuhaflık hissettim. Bu durum çeviriden mi kaynaklıydı, emin değilim; ama okuma keyfimi etkilediği kesin. Bence tempo düşük. En merak uyandırıp heyecanla okunacak sayfaları bile soluksuz okumadım. Tamam merak ettim, merakla çevirdim ama o kadar yavaştı ki ilgim kaydı. Psikolojik gerilim diye elime aldım ama gerilimden çok kontrollü bir ağır ilerleyiş vardı. Merak unsuru var evet. Okutuyor kendini.Ama sürükleyici mi? Asıl önemli olan bu. Benim için değildi. Karakter meselesine gelirsek… Theo hakkında bolca şey biliyoruz. Geçmişi, düşünceleri, travmaları, evliliği… -özellikle de kendisinin boynuzlarını ne kadar çok sevdiğini. Tam bir ala geyiktir Teo maşallahı vardı-Karakterle bağ kurmamız için alan açılmış. Güzeldi. Ama Alicia? Kitabın merkezindeki kadın hakkında neredeyse hiçbir şey yok. Günlükler dışında onun iç dünyasına yaklaşamıyoruz. Ki bence çok güzel bir karakterdi. Sevmiştim karakteri daha detaylı okumak isterdim. Diğer karakterler de aynı şekilde yüzeysel kalmış. Daha fazla derinlik, daha fazla katman beklemiştim. Ben karakter derinliği seviyorum. Psikolojik roman diyorsak karakterlerin ruhuna daha çok inmemiz gerekmez mi? Theo’dan gerçekten nefret ettim. Çok bilmiş, üstten bakan, kendini çözümleyemediği hâlde başkalarını çözmeye çalışan, itici bir karakter. Sen bir halt bilmiyorsun ki be adam ! Kitap boyunca beylik laflar ediyorsun. Cinnet bir karakterdi cidden. Okurken sinir olduğum anlar oldu. Finalden sonra bu his daha da pekişti. “Boynuzlu ama onurlu” bir trajedi değil bu düpedüz rahatsız edici bir manipülasyon hikâyesi. Ama itiraf edeyim Sonu gerçekten ters köşe. Beklemiyordum. Şaşırdım cidden. Kitabın bütün yükü finaline yaslanmıştı. Genel olarak bakarsak tempo düşük, karakter derinliği yetersiz, dili yer yer problemli. Ama merak duygusu var ve finali şaşırtıyor. “Biraz kafam dağılsın, sonunda da şaşırayım” diyorsanız okunur. Fakat benim için abartıldığı kadar büyük bir etki bırakmadı. Ve küçük bir not; yazarımız sanırım Yunanmış.Bolca Yunan mitolojisinden bahsediyor. Ve Türk bir karakterimiz var. Onu da bayağı barbar psikopat göstermiş. Kurban ol sen Türklere diyorum ve yorumumu bitiriyorum
Sessiz HastaAlex Michaelides · Domingo Yayınevi · 202312,9bin okunma
·
41 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.