·208 syf.····Okunma: 04 Mart 2026 00:26 Ölüm…
Bu dünyada tek gerçek olan şey.
Ve her zaman vakitsiz.
Ne sırası vardır ne torpili.
Kansere yakalanmış bahçıvan bir baba... Ve yanında bütün süreci göğüslemeye çalışan oğlu… Hastane hastane dolaşmalar, şahit olunan acılı süreç ve günden güne yaklaşan son.
Ölüm kitabın sonunda gelmiyor ama. Daha ilk sayfalarda ‘bahçıvan baba’ ölüyor. “O zaman ne anlamı kaldı ki?” demeyin. Çünkü kitabı okurken geçmiş ve şimdi arasında yolculuk ediyorsunuz. Bir sürü yaşanmışlıklar…
Kitabı okurken kendimi ne kadar yazarın yerine koymamaya çalışsam da maalesef yapamadım.
“Oğlunun yerinde ben olsam…”
Bu cümle aklımın hep bir köşesinde asılı kaldı.
Ayrıca son zamanlarda yaşadığım kayıplar ve daha geçtiğimiz gün yaşadığımız son kayıbımızla geride kalanlarla ve bahçıvanın oğlu arasında sürekli bağ kurdum.
Giden ve geride kalanlar…
Ve onca anı…
“Korkacak bir şey yok.”
Hüzünlü okumalar…