·265 syf.··Beğendi
···Okunma: 12 Mart 2020 00:00 Bu kitabı bir gecede okumuştum. Macerası da şöyle: 2020 yılının 9 Mart - 15 Mart haftası, koronavirüsün hem pandemi ilan edildiği hem de Türkiye'de ilk vakasının görüldüğü haftaydı. Ben de o hafta babaannemlerde kalıyordum, kardeşim de tipik soğuk algınlığı belirtileri gösteriyordu: Bu iki durum bir araya gelince bende korku tetiklendi tabi; e virüs en çok yaşlıları etkiliyor, ya okuldan kaparsam, ya kardeşim hâlihazırda kapmışsa ve babaannemlere bulaştırırsa?.. 11 Mart 2020 günü, Türkiye'de ilk vaka açıklandı. Ayrıca aynı gün pandemi ilan edildi. Bende beni korkutan şeyleri iyice irdeleme huyu vardır. Virüsün olası etkilerinden korkarken aynı zamanda internetten virüsün ateşler içinde titrettiği insanların videolarını falan izleyip ateşe körükle gidiyordum. Televizyonda da Jet Sosyete'nin virüs bölümünün tekrarı vardı. Yani benim korkumu tetikleyecek her türlü etken aynı anda çevremdeydi. Hâl böyle olunca gece olduğunda ve yatma saati gelip çattığında gram uykum yoktu, korkudan yatağımda dönüp duruyordum. O sırada şansımdan çantamda bu kitap vardı, zaten bir senedir okumaya yelteniyordum fakat başlayamıyordum. Dedim madem bu gece bana uyku yok; aldım kitabı, başladım okumaya. Jerry P. King, fikirlerini öyle sade ve öyle güzel aktarmış ki kitap su gibi akmıştı. O gece bitirmiştim kitabı. Özellikle kitabın "M Tipi ve N Tipi İnsanlar" kısmını çok sevmiş, kitap spoiler'ı vermiş olmamak için çok anlamsız bir cümle olacak şimdi yazacağım ama, ileride ben de King'in kâğıda birkaç işlem yazmak suretiyle yaptığı numarayı gerektirecek bir durumla karşılaşırsam aynı numarayı yapmak için can atmıştım.