10/10
·400 syf.··
2026 13. kitabı
·
64 günde okudu
·
Okunma: 08 Mart 2026 14:34
Eseri, eğer bir kesimin okuması zorunlu olsaydı yönetici ve eğitim rolünü üstlenen kesime zorunlu kılınmasını isterdim. Öyle ki yazar da Gülistan isimli eserini dönemin yöneticisine ithafen yazmıştır. Ana başlıklar altında yazılan eserler verilmek istenilen mesajı hikayelerle okuyucuya aktarıyor. Esere dair bir kaç bişey yazacak olursam cimriliğin karanlığından cömertliğin aydınlığına, adaletsizlik kilidini,adil hükümdarın anahtarından aşkı hakiki mahbubun muhabbetinden Alçakgönüllükte “kendini bilmenin kendinden bilmeme”yolundan Rıza makamına razı olma geçidinden Kanaati gönlün tokluk mahalinden Terbiyeyi budanma kılıcından Şükrü nimetin teşekküründen Tövbeyi kulluğun temizliğinden …. Bunlar kendime olan nasihatimdir eser binbir hikayeyi hikmetle sonlandırıyor.Şeyh Sadi Şirazlı her gönül kandilini kendi istidacı derecesinde kaleminin sözleri ile aydınlatıyor. Nasihati, kulağına gaflet pamuğunu tıkamayan her gönüllü insana ihtardır.. Birde şunu aktarmak isterim belkide ben öyle anlamışımdır yada çeviriden kaynaklı ,kadınlara farklı bir pencereden bakılmış bu biraz rahatsız edici ama bu okunmama nedeni değil. Kesinlikle tavsiye edilir. Bostan ve Gülistan Şeyh Sadi Şirazi
Duygu ve Düşünce
Bostan ve GülistanŞeyh Sadi Şirazi · Beyan Yayıncılık · 20232,122 okunma
·
45 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.