Eseri, eğer bir kesimin okuması zorunlu olsaydı yönetici ve eğitim rolünü üstlenen kesime zorunlu kılınmasını isterdim.
Öyle ki yazar da Gülistan isimli eserini dönemin yöneticisine ithafen yazmıştır.
Ana başlıklar altında yazılan eserler verilmek istenilen mesajı hikayelerle okuyucuya aktarıyor.
Esere dair bir kaç bişey yazacak olursam
cimriliğin karanlığından cömertliğin aydınlığına,
adaletsizlik kilidini,adil hükümdarın anahtarından
aşkı hakiki mahbubun muhabbetinden
Alçakgönüllükte “kendini bilmenin kendinden bilmeme”yolundan
Rıza makamına razı olma geçidinden
Kanaati gönlün tokluk mahalinden
Terbiyeyi budanma kılıcından
Şükrü nimetin teşekküründen
Tövbeyi kulluğun temizliğinden
….
Bunlar kendime olan nasihatimdir eser binbir hikayeyi hikmetle sonlandırıyor.Şeyh Sadi Şirazlı her gönül kandilini kendi istidacı derecesinde kaleminin sözleri ile aydınlatıyor.
Nasihati, kulağına gaflet pamuğunu tıkamayan her gönüllü insana ihtardır..
Birde şunu aktarmak isterim belkide ben öyle anlamışımdır yada çeviriden kaynaklı ,kadınlara farklı bir pencereden bakılmış bu biraz rahatsız edici ama bu okunmama nedeni değil.
Kesinlikle tavsiye edilir.
Bostan ve GülistanŞeyh Sadi Şirazi