İntikam Tanrıcılık oynamak mıdır?
9/10
·1552 syf.··
2026 4. kitabı
·
34 günde okudu
·
Okunma: 09 Mart 2026 00:08
Başlıkta dediğim gibi , intikam bazen Tanrıcılık oynamaya benziyor. Gencecik yaşta denizcilik yapan Edmound çevresindekilerin ihtiraslarının ve çıkarlarının bir sonucu olarak bir iftiraya uğrar. Zindanda tek başına olduğu günlerde dahi bir tuzağın içinde olduğunu anlayamayacak kadar iyi niyetli olan karakterimiz, aynı zindanda ki bir bilge rahip olan Faria ile tanışarak ve de yeniden yeşeren ümitlerinin vesilesiyle başına gelenleri idrak etmiş ve bu bilge rahip tarafından eğitilmiş; sonunda da hem maddi hem de manevi bir zenginlikle kendine yeni bir şans verilmiştir. Bu yeni şansını intikam almak için kullanması hikayenin ana konusudur.. Bugünkü modern bakış açısıyla bu intikamı yersiz bulabilirsiniz çünkü alınan intikam belki de asla geri dönemeyeceğin yaşamın bir karşılığı olarak bulamayacaksınız. Ben geçmişin geri alınamayacağına inanlardanım bu yüzden de Edmound'u anlamakta zorlandım. Çünkü karakter hayatının en güzel yıllarını bir zindan da geçirirken düşmanları kendilerine bir hayat kurmuş ve hayattan belki de alabilecekleri çoğu şeyi hali hazırda almış bulunmaktaydılar..Benim kanaatimce Tanrı insandan daha iyi intikam alır .. Zindanda bir hazine ve kimsenin her zaman karşısına çıkmayacak biri çıktı karşısına, bana göre herkesin bu hayatta bir payı var ve bu pay her zaman en güzel yerlerde ve olması gereken yerler de olmayabiliyor. Edmound çevresindeki insanların hiç birinin satın alamayacağı bir birikime sahip oldu bu hazineyi geçmişi geri de bırakmaya yeterli buluyorum.. ki zaten intikam onu da tatmin etmedi.. Başımıza gelen en kötü şey belki de başımıza gelmesi mümkün olan en güzel şeydir. Bakış açısının önemi büyük bir rol oynuyor hayatımızda.. Her ne kadar Edmound'a katılmasam da okurken keyif aldığım akıcı bir hikayeydi..
Monte Cristo Kontu (2 Cilt Takım)Alexandre Dumas · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202037,2bin okunma
·
20 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.