Puan vermedi·312 syf.··
2026 22. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 09 Mart 2026 13:44
Enfesti enfes! Hani çok iyi yapılmış bir yemek yersiniz. İlk lokmayı aldığınızda tadı hemen patlamaz; yavaş yavaş yayılır. Çiğnedikçe o lezzet ağızda çoğalır, tat reseptörleri tek tek o aromayı yakalar ve en sonunda beyne o küçük dopamin patlamasını gönderir ya. İşte bu kitap tam olarak böyleydi. Başlarda gerçekten çok yavaş ilerledi. Hatta yaklaşık 200 sayfa boyunca kitap neredeyse yerinde sayıyormuş gibi hissettirdi. Günlerce elimde süründü. Okurken akmıyor dediğim anlar oldu. Ama kitabı bitirdiğimde fark ettim ki bu yavaşlık tesadüf değil; bilinçli kurulmuş bir tempo. Kesinlikle böyleydi. Çünkü yazar okuru da karakterle birlikte aynı psikolojik sürecin içine sokuyor.Hikâyenin merkezindeki karakterin yaşadığı o buhranlı, sıkışmış ve huzursuz ruh hali sayfalar ilerledikçe yavaş yavaş bana da bulaştı. Sanki sadece hikâyeyi takip etmedim karakterin zihninin içinde de dolaştım. Bir noktadan sonra kitabı okuyan kişi olmaktan çıkıp karakterin psikolojisini yaşamaya başladım resmen. Bu açıdan bakınca kitabın o yavaş başlangıcı aslında bir psikolojik hazırlık süreciymiş.Betimlemeler de benim özellikle sevdiğim türdendi. Mesela karakterin alışveriş yapmak için girdiği kasap dükkânı öyle bir anlatılmış ki sahne doğrudan zihnimde canlandı. Okurken sadece okumuyor görüntüyü görüyorsunuz. Benim için iyi bir romanda en sevdiğim şeylerden biri budur: sahnenin gözümde film gibi canlanması. Karakterler konusunda bence ilginç bir tercih var. Çok geniş karakter analizleri yapılmamış. yalnızca birkaç karakter dışında detaylı geçmişler verilmiyor. Buna rağmen karakterlerle bağ kurabiliyorsunuz. Bu da yazarın psikolojik atmosfer kurma konusunda ne kadar başarılı olduğunun bir kanıtı bence. Çünkü bir karakterle bağ kurduğumda hikâyenin içine çok daha güçlü girebiliyorum ve bu benim en sevdiğim şeylerden. Ve Final!! Kitap boyunca bazı şeyleri başka bir şey sanıyorsunuz. Bazı ipuçlarını başka bir yere yerleştiriyorsunuz. Ama final geldiğinde bütün taşlar bambaşka bir şekilde yerine oturuyor. Ben gerçekten şok oldum. Çünkü aklımın ucundan bile geçmeyen bir sondu. Tahmin ettiğimi sandığım şeylerin hepsi ters yüz oldu.Bu da kitabın sonunda gerçekten güçlü bir etki bıraktı bende. Toplumsal bir sorun olan kadınların yaşadığı sorunlara da böyle güzel ve güçlü bir şekilde değinilmesi çok hoşuma gitti. Kısacası başlangıçta biraz sabır isteyen ama sonunda okura çok güçlü bir tat bırakan bir roman. Yavaş ilerleyen temposu da aslında hikâyenin psikolojik atmosferini kurmak için bilinçli bir tercihmiş. Bu türe aşinaysanız belki benim kadar etkilenmeyebilirsiniz. Ama ben gerçekten büyük keyif aldım. Veee Sen de hiçbir kitabı beğenmiyorsun, sürekli eleştiriyorsun diyenler utanır mı
Güzel ÇirkinAlice Feeney · Yabancı Yayınları · 20251,980 okunma
·
26 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.