Erich Fromm Sevmenin bir şans yada yetenek değil çaba gerektiren bir eylem olduğunu anlatıyor. Gerçek sevgi belirli bir olgunluk düzeyi gerektirir, diyor kısaca ve bunu sağlayamayan insanların ilişkilerini hem bireysel hem toplumsal olarak ele almış. Anne baba sevgisi, kardeş sevgisi, tanrı sevgisi gibi başlıklarla anlatarak daha anlaşılır kılmış. Çok akıcı ve düşündürücü bir kitap, okudukça hem kendinizi hem yakınlarınızı tahlil edeceksiniz bence. 1956 yılında yayımlanıp bugün bile çok satanlar listesinde olan bu kitabı herkes okumalı. Son olarak yazarın son bölümde dediği gibi, nasıl severim, nasıl uygularım diye bekleyenler hayal kırıklığına uğrayacaktır. Bunu ancak 'kendi kendinize yapabilirsiniz'.