Bir tarihçi olarak , edebiyat alanında ortaya konan eserleri incelemek de büyük keyif veriyor . Yazarla aynı ideoloji ,fikir ve hissiyata sahip değilim . Ancak okumak gayreti, şahsi anlayışımdır . Şairin melankolik yapısı fazlasıyla hissediliyor. Eser 13 bölümden oluşuyor . Meşhur “Haluk’un Defteri” , “Rübâbın Cevabı” ,”Tarih-i Kadim “ bu eserde toplanmış . Üstelik bu eserde bir araya getirilen diğer yapıtlar kendi içerisinde güzel bir şekilde tasnif edilmiş ( örneğin Hayat ve İnsan hakkında olanlar , Toplumsal Eserler gibi )