Az yemek yemenin nefsi küçülttüğünü biliyorum.Sürüngen sapı ruhun beyni orta beyinde nefsin beynidir.Birde bizim bildiğimiz et beyin(en üst beyin)varAlt beyin ruhun beyni orta beyine(nefs) ve üst beyine aktaramayınca çıldırmalar,bipolar,huzursuzluklar oluşur.Az yemek yediğin zaman nefsi küçülttüğünden alt beyin yani ruhun beyni üst beyine daha iyi aktarıyor ve daha huzurlu olursun
Kitap okumakta böyledir kendini eğittiğinde bilmen gerekenleri bildiğinde ruh ve özellikle nefis ferahlar
(Dine bağlanma konusu hk konusuluyor)
...En dibi görmüş biri olarak gerçekten doğru hocam.Artık namaz kılmak benim için yemek gibi bir şey.Carl gustav jungun dediği gibi tanrıya bağlanmayan bir birey dünyanın acısına daha fazla direnemez
Yalnız artık epigenetik diye birşey var.Diyelimki atalarından sana takıntı geni geldi ama sen güzel bir ailede büyüyorsun böyle olduğunda dna methil gelip senin takıntı genini kapatıyor.Tam tersi sevgi genin var diyelim takıntılı bir ailede büyüyorsun bu sefer dna methil gelip senin sevgi genini kapatıyor.Asetilde açar.Ders çalıştığında zeka genlerin aktif olur.Namaz dahil yaptığımız her hareket hal ve davranışın gene etkisi var