10/10
·344 syf.··
2026 48. kitabı
Kopenhag Serisinin şimdilik son kitabıyla serimizi sonlandırıyoruz. Seriyi başından beri takip eden biri olarak şunu net söyleyebilirim: Katrine Engberg bu kitapta çıtayı iyice yükseltmiş… Hikâye oldukça sarsıcı bir olayla başlıyor. Parçalanmış bir ceset bulunuyor ve olay giderek daha karmaşık bir hâl alıyor. Soruşturma ilerledikçe Kopenhag’dan Bornholm’a uzanan bir yapı kuruluyor ve aslında tek bir cinayetin ötesinde, geçmişle bağlantılı karanlık sırlar açığa çıkmaya başlıyor.Ama şunu söyleyeyim: Bu kitapta asıl mesele olaydan çok, olayın insanların içinde açtığı yaralar… Bu kitapta en sevdiğim şeylerden biri kesinlikle karakterlerin iç dünyasıydı.Travma, kayıp, yalnızlık ve aidiyet hissi o kadar iyi işlenmiş ki… Özellikle karakterlerin geçmişleriyle yüzleşme biçimleri hikâyeye ciddi bir ağırlık katıyor. Yer yer “gerçeklik nedir?” sorusuna kadar giden, “Tekbencilik” gibi felsefi göndermelerle insanın kendini ve çevresini algılama biçimini düşündüren bir altyapısı da var. Klasik bir polisiye gibi başlayıp tek düze ilerlemiyor.Bir yandan cinayet soruşturmasını okurken bir yandan geçmişe açılan başka anlatılar devreye giriyor. Bu da hikâyeyi parça parça tamamladığın bir yapıya dönüştürüyor.Benim en sevdiğim şey: Her şey yavaş yavaş yerine oturuyor ve sonunda “aa!” dedirten o an geliyor. Jeppe ve Anette zaten seriden tanıdığımız karakterler ama bu kitapta özellikle Jeppe’nin içsel yolculuğu çok daha ön planda.Sadece bir dedektif değil, gerçekten kırılmış, yorulmuş bir insan okuyoruz.Yan karakterler bile yüzeysel değil, hepsinin hikâyeye bir ağırlığı var. Dil sade ama atmosfer inanılmaz güçlü.O soğuk, kasvetli, izole İskandinav havasını iliklerine kadar hissediyorsun.Gerilim öyle bağırarak değil, içten içe rahatsız eden bir şekilde ilerliyor ve bence bu kitabı özel yapan da bu. Bu kitap tam olarak “hızlı tüketilecek bir polisiye” değil. Daha çok sindirerek okunacak, karakterlere odaklanan, psikolojik yönü güçlü bir hikâye. Serinin şu an yayımlanan son kitabı olması da ayrı bir his bıraktı bende… çünkü gerçekten devamı gelecek mi ÇOK merak ediyorum. Eğer seriyi okuyorsan → kesinlikle kaçırma derim, Eğer yeni başlayacaksan → seriye baştan başlayın, çünkü karakter bağları bende bu seride çok önemli. Siz serinin bu kitabını okudunuz mu? Sizce devamı gelir mi?
1000Kitap
TapınakKatrine Engberg · The Kitap Yayınları · 2023164 okunma
·
29 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.