Puan vermedi·360 syf.··
2024 25. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 23 Aralık 2024 09:36
Yazarı ilk defa okuyorum. Kitaptan çok bir beklentim olmayarak başladım aslında. Akıcı olacağını ve konusunun basit olacağını düşündüm. Okunaya başladıktan sonra hiç de öyle olmadığını, önyargılarımı yıktığını gördüm. Kitaba gelecek olursak; betimlemeleri çok iyi ilk sayfadan itibaren ıssız bir ada, sınırsız okyanusu, masmavi gökyüzünü iliklerinize kadar hissediyorsunuz. Dram yüklü bir kitap. Sonunda olay çok trajik bitiyor ve bu drama dram katmış resmen. Duyguları o kadar iyi aktarmış ki bazen ağlamaklı oluyorsunuz. Olay karakterimiz Tom un ıssız bir adaya deniz feneri bakıcılığı yapmasıyla başlıyor. Tom çok savaş ve ölüm görmüş. Bu kadar ölüm görmesine rağmen ölmediğini ve bu hayatı haksız yere yaşadığını düşünür. Böyle düşünmesine rağmen hayat süprizlerle doludur. Hiç beklediği gibi olmaz. Isabel adında bir kadınla tanışır ve aşık olur, evşenir ve adaya yerleşirler. Evlilikleri çok mutlu gitmektedir ve bu evliliği çok çocukla taçlandırmak istemektedirler. Ancak Osabel 3 düşük yapar. Çok acı çekerler. Bu acıları çektikleri bi anda adaya bir kayık gelir. Kayıkta bir adam ve çocuk vardır. Adam ölmüştür onu gömerler. Çocuk küçğkyür ve onu sahiplenmeye karar verirler. Bunun tanrını bir mıcizesi olduğunu düşünürler. 3 sene hiç bir yere bu durumu bildirmezler. Olay bu şekilde devam eder daha fazla spoi vermek istemiyorum. Kitabı okurken resmen her karakterin bir dramı vardı. Kime üzülsem bilemedim çocuğa mı Isabel e mi Tom a mı. Kitabın filmi olduğunu fark ettim. Kitapta olduğu gibi film de de duyguları çok gğzel yansıtmışlar. Sadece kitap biraz daha akıcıydı. Film biraz daha ağır ilerledi gibi geldi bana. Ama filmi izlerken daha çok ağladım sanki ne bileyim. Anne olduğum için de belki daha çok etkilenmiş olabilirim. Kitabın kapağı aşk tomanı gibi dursa da evlat sevgisi içerikli aslında. Tam bir Türk filmi olacak kıvamda bir Kitap. Ne kadar bu tarz kitaplar benim tarzım olmasa da bu kitabı beğendim. Dramatik kitaplara sevenlere tavsiye ederim. Filminden önce bence kitabını okumalısınız. İkisi birlikte fazla dramlı olur diyorsanız kitabını okumalısınız. Herkese iyi okumalar ve bol kitaplı günler dilerim. Hayat Işığım M. L. Stedman
Hayat IşığımM. L. Stedman · Pegasus Yayıncılık · 2016305 okunma
·
36 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.