İnsan Öyle Boş Bir Yere Ait Hisseder Mi?
10/10
·384 syf.··
2026 13. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 28 Mart 2026 20:13
"O isme layık olmak içim çabalayacağım." Evet bir serinin daha sonuna geldik.Bu incelemeyi yazarken hüngür hüngür ağlıyorum çünkü ben bu seri hiç bitmesin istemiştim.Hep orada kalsın ama bazı şeyler bitmeli. Her şey bir konakta başlıyor aslında.Ana karakterimiz Kurara'nın ve Haru'nun hizmetçilik yaptığı konakta.Kurara bir hünerbaz.Hünerbaz kağıdı zihin gücü ile istediği hale getirebilen anlamına gelmekte.Bu iki arkadaşı okuyoruz ilk sayfalarda.Sonra konağa yeni biri geliyor.Himura.Kurara'ya yanına almak istiyor çünkü Himura da bir hünerbaz.Himura'nın teklifini reddediyorlar ama çıkan kargaşa ile onun yanında gitmek zorunda kalıyor ikilimiz.Çünkü bir şikigami saldırıyor konağa.Şikigami ise kagıttan canavarlar.Hikayemiz böyle başlıyor. Kurara'nın ismini de atlamayacağım.Japoncada neşe ve hüzün anlamına gelen kelimelerin birleşiminden oluşuyor.Küçük kızım benim. Bu serinin bende yeri çok ayrı çünkü belki de şuan yazdığım kurguyu yazmama çok yardımcı oldu.Bu seri çok şey öğretti bana.Çok fazla şey kattı.Bu yüzden herkesin bu kurguyu okumasını istiyorum.Herkes okuyabilir her yaştan herkes.Çünkü bu kurgunun bor yaşı veya sınırı yok.Asi gökler evreni herkes için. Serinin son kitabı olarak değerlendirecek olursak gerçekten mükemmel ötesi bir final kitabıydı.Her şeyi çok güzel anlatmış Ann ve en önemlisi çok güzel kurgulamış evreni.Kitapta işlenen dostluklar çok derindi.Haru ve Kurara,Mana ve Himura,Sayo ve Tomoe. Bu serinin bana kattıklarına gelecek olursak: Bedel ödemeden hiçbir şey kazanılmaz. Öncelikle bu söz beni çok yıprattı.Gerçekten de bedel ödemek lazım bir şeyler için.Aslında her şey için.Ödediğimiz bedeller çok acı oluyor bazen.Kazanmak için kaybetmek gerekir ya.Öylesine bir oyun hayat.Zirveye çıkarken çok şey kaybedeceğiz.Bu yüzden her şeyden önce kendimize sormamız gereken bir soru var. "Tüm bunlara değecek mi?" Eğer bu soruya evet cevabını verebiliyorsak devam etmeliyiz.Her şeye rağmen evetse cevabımız.Ama hayırsa orada bırakmalıyız belki.Çünkü değmeyecekse tüm o kayıpların ne anlamı olacak?Zirveye çıktığımızda aşağı atacaksak kendimizi geride birakılanların ne anlamı var? Bu kitap her şeye rağmen savaşabileceğimizi gösterdi bizlere.Düşünce kalkabilmeyi,her şeye rağmen devam edebilmeyi.Bilhassa kötülüğe hiç yenilmemeyi.Başladığımız yere geri döndüğümüz de farklı biri olacağımızı da anlattı her şeyin değişebileceğini.Örneğin Himura Orihime'ye döndüğünde bambaşka biriydi.Kurara evine tekrar gittiğinde çok değişmişti. Evin her zaman dört duvar olmadığını anladım bu kitapta.Tomoe babasını gördüğünde hiçbir şey hissetmedi çünkü onun evi Orihime'ydi.Sakurai'iyi gördüğündeki heyecanından anladık bunu. Bu kitapta binlerce öykü var.Binlerce hayat belki de.Beni en etkileyen hikaye,Prenses Tsukimi oldu.Eminim o da kötü olmak istememişti.Çünkü bir bölümde Kurara'ya böyle bir söz söylüyor.Spoiler olmasın diye söylemeyeceğim.Oradan sezdim ben.Prenses gerçekten çok güçlü bir kadındı favori karakterlerimden.Gerçi tüm karakterler favorim çünkü bu kurgudaki hiçbir karakterden nefret edemiyorum. Saatlerce bu seri hakkında konuşmak istiyorum ama son bir kaç şey söyleyip bitireceğim bu incelemeyi.Bazı şeylere veda etmemiz gerekir bazen,bazı hikayelerin bitmesi gerekir.Ama bu demek değildir ki tamamen bitecek.Zaten her elveda bir merhaba değil midir? Asi Gökler serisi bundan tam bir sene önce tanıştığım bir seri oldu.İlk okudugumdan bu yana çok değiştim.Ama ruhlar hep ayni kalıyor.Bazı şeyler unutuluyor ama ruhlar ayni kalıyor.Sözün özü Asi Gökler serisi benim biricik yuvam.Dönüp dolaşıp yine bu yuvaya göreceğim.Belki bir gun evimin onunde yeni ayakkabılar olacak.Ama yine de yuvam hep burada bu evrende olacak.Bu seriye veda etmiyorum.İnsan veda edemez yuvasına söylemek istedigim tek şey küçük bir Elveda...
Asi ŞafakAnn Sei Lin · Timaş Genç Yayınları · 202552 okunma
·
161 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Basliyorum sanirim asi gökler elimde var ama bi baslayamamistim harika yazmissin eline saglik🥺🫂🛐
Aphrodite
Gönderi Sahibi
Baslaaaa🙏🏻🙏🏻🙏🏻tesekkurler
Ağlatan bir inceleme olmuş😞🫶
Aphrodite
Gönderi Sahibi
Ağlayarak bitirdim zaten😭