·127 syf.··Beğendi
···Okunma: 08 Mart 2026 17:28 Herkese merhaba!
Arka kapakta şöyle diyor: "... toplumsal cinsiyet tuzaklarından arındırılmış bir dünyada". Böyle bir dünya gerçekten yaratmak mümkün müdür bilemiyorum; zira daha feminizm nedir ne değildir kimse doğru düzgün bilmiyor. Bilmiyorlar mı yoksa bilmek mi istemiyorlar bundan da emin değilim.
Ama ne demişler, bilmemek değil öğrenmemek ayıp. O zaman gelin öğrenelim.
Feminist Manifesto bunun için iyi bir başlangıç. Adichie bu konuya hayatını adamış biri ve sanıyorum ki aktif olarak da bu alanda çok çeşitli faaliyetlerde başı çekenlerden de biri.
Kitapta Feminist Manifesto'nun yanı sıra kendisinin TEDx'teki Hepimiz Feminist Olmalıyız isimli konuşmasına da yer verilmiş. Her iki metin de sade ve etkileyici bir dile sahip. Kısa ve öz metinler bunlar. Anlaşılır, ufuk açıcı ve düşündürücü...
Herkese önerimdir.
Begüm Kovulmaz'ın akıcı çevirisiyle.
Kitaplarla kalın!