Neden daha önce keşfetmedim?
8/10
·912 syf.··
2026 8. kitabı
·
35 günde okudu
·
Okunma: 30 Mart 2026 17:42
Evett yine tam olarak finali yazılmamış ama insanı içine çeken bir fantastik- epik eser bulmayı başardım. Daha önce neden okumadım ya da karşıma çıkmadı diye sorguluyorum, bir taraftan da sonu rüzgarın adı serisinin ikinci kitabı gibi olur da diğer ciltler bu cilt kadar güzel olmaz diye çekiniyorum. Kitabın genel yapısından bahsedecek olursam ilk başta ne okuduğumu pek anlamadım desem yalan olmaz. Evren çok karmaşık. Yer isimleri, karakterlerin hikayeleri, kullanılan araç gereçler, evrende geçerli olan din ve felsefe, kurallar, krallıklar derken sanırım ben bayağı bir şans verdim bu kitaba. İyi ki de vermişim. Çünkü okurken sabrımın tükendiği kısımlar oldukça fazlaydı. Kitap bir yere kadar oldukça yavaş gidiyor diyebiliriz hatta neredeyse sonuna kadar. Karakterlerin mücadeleleri, epik ortam, bitmeyen savaşlar bazen karakterler kadar bizi de yoruyor ki okuyanlar bilir Kaladin'in yaşadıkları, köprücülerin bitmek bilmeyen uçurum savaşları ve cidden hiç eksik olmayan gerginlik, bu sefer kime ne olacak diye bekleyiş vs gerçekten yorucu. Fakat tuhaf olan merak ettiriyor olması. Bıktığınız, çok uzadı dediğiniz yeri bile merak edip devam ediyorsunuz. Belli bir yerden sonra ise neredeyse hiç bırakamadım. Notlar almaya başladım. okuyacaklara tavsiyem siz de okurken not almayı ihmal etmeyin. Bazen bir olayı bazen bir repliği çünkü evren çok geniş ve oldukça da karmaşık. Yine de epik fantastik sevenlerin mutlaka sabırla vakit ayırması gerektiğini düşünüyorum çünkü kitap belli bir yerden sonra gerçekten de akıp gidiyor. Kitabın dili yorucu değil. Sayfa sayısı sizi korkutmasın. Mutlaka başlayın. Kitabın sorgulayıcı ve felsefi tarafı da hoşuma gitti. Bir savaşı okuyorsunuz ama aynı zamanda o savaşın amaçsızlığını ve yok ettiği hayatları da oldukça gerçekçi bir şekilde aktarıyor, basit bir olay gibi anlatıp geçmiyor. Adamları öldü diye intikam alıp öldürenler iki tarafın da aslında aynı şeyi yaptığının ve birinin canının diğerinin canından çok da üstün olmadığının bilincinde. En azından bazıları. Ahlaki ikilemler yaşamaları ve kendilerine çıkış yolu bulmaya çalışmaları, çırpınmaları...Bu konuda karakterler dolu dolu yazılmış, yaşadıkları da söyledikleri de... Bu karakterin bölümünü atlasam da olur diyemiyorsunuz. Derinliği olan karakterleri sevdiğim için kitabın bu yönüne de ayrı bayıldım diyebilirim. Onun dışında genel atmosfer oldukça distopik ve karanlık geldi bana. uçurumlar, uçsuz bucaksız platolar, yüce fırtınaların her yeri kasıp savurması, çaresizlik... O gerilim çok güzel betimlenmiş. İnsanın içi sıkılıyor ama bir şekilde romanın içinde gibi hissettirdiğinden rahatsız etmiyor. Daha o kadar çok detay var ki hatırladıkça yazarım belki. Karakterlere de değineceğim biraz. Bu kısım spoiler içeriyor. En sevdiğim karakter şüphesiz Kaladin oldu. Şimdiye kadar okuduğum en iyi karakterlerden biri. yaşadıklarının ve söylediklerinin altında mutlaka bir alt metin var ve yazar bunları zaman zaman öğrenmemizi sağlıyor. Yaşadıkları kesinlikle çok ağır ve korumak istediği her şeyi kaybetmiş umutsuz bir vaka fakat sonrasında bambaşka şeyler yaşanıyor. Bir spren Syl hayatını değiştiriyor da diyebiliriz. Tabii kitap hemen bu ciltte bütün detayları vermiyor sadece Syl'nin sıradan bir spren olmadığını biliyoruz. Kardeşi Tien'i ve diğerlerini kurtaramaması ama buna rağmen savaşmaya devam etmesi, köprücüler gibi herkesin yem olarak kullanıp ölüme terk ettiği bir grubu hayata döndürmesi (en basitinden güveç pişirip ateş başında gülmeleri bile mucizeydi) okuması mükemmel detaylardı. Kaladin karakterini gerçekten çok sevdim ve umarım diğer ciltlerde de bu kadar özenle yazılmıştır :') Dalinar ve Adolin ikilisini de oldukça sevdim. Shallan karakterine başta alışamamıştım hatta onun bölümlerinde sıkılıyordum fakat sonrasında o da ilgi çekici bir şeye dönüştü özellikle de babasıyla alakalı gerçek. Yine de Kaladin'den sonra niyeyse okumayı en çok sevdiğim karakter Szeth oldu. Bir hakikatsiz, tuhaf bir suikastçi. İnsanları öldürdüğü için hem vicdan azabı çekiyor hem de onlar kendisiyle savaşamayacak kadar zayıf diye şikayet edip onlardan nefret ediyor. İlginç bir karakter ve sonunda kime çalıştığını öğrenince de şok oldum diyebilirim. Shallan, Kaladin ve Szeth'in bir şekilde Harap Ovalar'da yolları keşisecek bakalım en çok da onu merak ediyorum sanırım az çok olacakları tahmin etsem de :)
Kralların YoluBrandon Sanderson · Akılçelen Kitaplar · 2014616 okunma
·
64 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.