Bu şu mu demek: Bir şeyi öğrendikten sonra eski ‘sen’ olamıyorsun. Eski rahatlığınla aynı hatayı yapamıyorsun. Hadi yaptın diyelim, içsel bir çatışma yaşıyorsun kendinle…
Ya da şu anlama da gelebilir mi aceba: bilgisi artan insan kibire kapılıp, egosunu bastırmakta zorlanıyorsa..bilgiyi taşımakta zorlanıyor ve bilgisi arttıkça bu ‘bilmişliğin’ altında eziliyorsa..?
İlk çıkarımınız daha isabetli gibi geldi. İnsan öğrendiği ve bildiği bir şeyi o saatten sonra bilmiyormuş gibi yapamaz. Bildiğinin farkında olan insan bu farkındalığına karşı koyamaz ancak belki bilmiyormuş taklidi yapabilir. Zaten o da sahte ve yalandır. Aslolan her zaman bildiği gerçeğidir.