·182 syf.··Beğendi
···Okunma: 24 Nisan 2020 00:00 Macar yazar Sandor Marai’yi ilk kez okudum ve kesinlikle son olmayacak. Birçok romanı olmasına rağmen, Türkçeye sınırlı sayıda çevrilmiş maalesef. Neyse ki, en iyi eserlerinden biri olan “Yürek Yangın’ı çevrilmiş. 1989’da sürgün hayatı yaşamaya dayanamayarak intihar etmiş. Marai, çocukluktan arkadaş olan Henrik ve Konrad’ın ansızın sona eren (hatta bu bile belli olmayan) arkadaşlığın sonucu, 41 yıl sonra hesaplaşmak için buluşan iki arkadaşın sorgusunu bizlere okutuyor.
⠀
182 sayfalık kitabı, nefesimi tutarak okudum. Çünkü, o sorgulamalar, onun üzerinden yaşam felsefesinin çürüyüşü ve en önemlisi sabır. Öncelikle, başlarda Tatar Çöle benzetmiş olsam da, (bazı bölümler, işlenişler çok benziyor) ilerleyen sayfalarda kurgusu ve işlenişi ayrılmakla beraber, büyük bir tebriği hak ediyor. Ve son olarak, o çok beklediğim an (ne olduğunu söylemeyeceğim) gelmediğine o kadar üzüldüm ki, neyseki finalde bunun çok daha etkileyici kıldığını anlıyorsunuz.