10/10
·136 syf.··
Beğendi
·
2026 45. kitabı
"Bozkır soğuğu yürüdüm de yürüdüm kendime doğru" Eşsiz Murakami, Mishima ve Oe çevirileriyle #Japon Edebiyatı'nın sadeliğini ve sakinliğini bizlere aşılayan Sevgili @averdemir 'in "Tenha" adlı #öykü kitabını okumuş ve çok sevmiştim. Oysa öncesinde bir ilk #roman olma özelliği taşıyan #dağınrüyası vardı ki okumadığım... Bozkır soğuğunda okuyayım istedim... Çok sade ve sakin bir üslupla yazılan " Dağın Rüyası" roman olmanın çok daha ötesinde oldu benim için. Yalnızlığın denizden ırak bir kentteki izdüşümü gibiydi satırlar. Çıkmaz sokaklarda gönlünün yolunu bulursa belki zihnini de rahatlatacak bir Barış vardı iç sesini duyduğum. Sahil kentinde yaşama hayalleri kurarken akademik kariyer için geldiği şehirde önce araya giren mesafeyle sevdiği ve sonrasında sevebileceği kadını kaybetti. Elbette kaybedenler kulübünün ilk üyesi o değildi. Her yalnızlık kendi tekil isyanını doğuruyordu elbette. Kimi şiirler yazıp en güzel tabloları yapıyordu kimiyse dağa romanlar yazıyordu. Her dağın romancıları vardır belki bilmediğimiz. Kimbilir? Çok minimalist ama oldukça duygusal bir okuma oldu benim için. Bir parça kendimi buldum sanıyorum ki romanda... Altı çizilecek bir yığın satıra da kalbimi bıraktım... Ve "içimde ıhlamur açmış gibi bir sevinç " belirdi kitap bitince... Selam olsun vaktiyle sesini kaybeden tüm yol yorgunlarına... "Hiçbir aşk yarım kalmaz" dedim. "Sonu mutsuz bitse de yaşanır." "Sana iki öneri vereyim mi ilişki konusunda? Birincisi, çok sıkı kavrama sevgilini ki ilişkinizin beli kırılmasın. Ve birden tüm sevgini verme ki aşkınız çürüyüp solmasın." @dogan_kitap #tavsiyekitap
Dağın RüyasıAli Volkan Erdemir · Doğan Kitap · 202260 okunma
·
33 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.