·334 syf.··Beğendi
···Okunma: 19 Nisan 2026 14:58 **"Her yerde kötü insanlar olduğunu öğrenmek zorunda kalan bir kızın hikâyesi. O kötü insanların aslında yabancılar olmadığını. Onlar birlikte uyuduğunuz, birlikte çalıştığınız, sizin yetiştirdiğiniz adamlar. Keşke kadın olmak böyle bir şey olmasaydı. Kötü şeylerin olup olmayacağını değil, ne zaman olacağını düşünmek zorunda kalmak."
Kitap kulübü ile birlikte okuduğumuz Ellie Black'in Dönüşü, iki yıl önce kaybolan Ellie'nin ortaya çıkması ile başlıyor. Kitap o kadar akiciydi ki okurken hiç sıkılmadım. İçerisinde çok fazla mesaj barındıran bir metin yazmış yazar. İlk başta okurken şüphelendiğim isimler olmadı ama ilerledikçe ve parçalar birleşince daha netleşti olay. Bu kitabı okuyunca aileler arasinda aslında çok küçük bir olayın nelere sebep olabileceğini ve ebeveynlerin çocuklarınin gelişimi konusunda nasıl bir etkiye sahip olduklarını da okumuş oluyoruz. Tek bir olayın her şeyi nasıl değiştirebileceğini görüyoruz.Ellie'nin kaçırildiktan sonra olan sahnelerini okumak çok zordu. O an yaşanan çaresizliği ve hayatta kalmak için insanın neler yapabileceğini görüyoruz. Chelsea ve Danny'nin Ellie'nin yanında olması çok güzeldi. Kitapta kadınlar için verilen çok anlamlı mesajlar var. Kesinlikle okunması gereken bir kitap. Özellikle son sahnelerde olan sahneleri okurken şok oldum. İki kardeşin annelerinin onlari terk etmeleri ve babalarının da kötü davranması sonucu kadınlardan nefret ediyorlar. Ve onlara çok kötü davranıyorlar. David tamamen kızların itaatkar olması,seslerini çıkarmamalari ve onların benliklerini unutmalarini sağlamak için çok kötü davraniyor.Michael kızlara abisine göre daha iyi davransa da o da her şeye göz yummuş. Beni okurken asıl şok eden olay ise Serendipty oldu. Gerçek kimliği açığa çıkınca ve yaptığı şeyleri okumak beni hem üzdü hem de sinir etti.Bazi kızların babaları yüzünden yanlış insana asik olup o takıntılı sevgi ve kıskançlığı aşk zannetmeleri ...Ellie, Willa ve Hannah'in kurtulmasına ve suclularin yakalanması çok iyi oldu. Ellie'nin Willa'yi kurtarmak için her şeyi yapabilicegini de okuyoruz. Hakkında çok fazla yorum yapılıp, konusulabilecek bir kitap kesinlikle. Puanım:10/10
#olayyerikitapkulübü #ellieblackindönüşü
#olayyerikitapkulübüokuyor**