·216 syf.····Okunma: 21 Nisan 2026 18:07 Sonu cidden süpriz oldu, çok şaşırdım. Dili sade, yazarın cümleleri basit ama derin, konusu güzel, kolayca bitirebileceğiniz ama izler bırakacak bir kitap.
Ana karakter Elwood, 1960larda Amerika'da yaşayan siyahi bir çocuk. Annesi ve babası kendi emelleri yolunda giden, bu yüzden büyükannesi ile büyümek zorunda kalan, derslerinde başarılı, herkes tarafından sevilen, beyazların bile saygısını kazanan biri. Bindiği bir otobüs yüzünden, yanlış anlaşılma sonucu kendini erkek çocukların ıslah evi olan Nickel'de bulur. Bir süre gerçekten hem ıslahevi hem okul gibi görünen yerin, daha sonra şiddet,ayrımcılık ve istismar yeri olduğunu anlıyorsunuz. Oradan çıkmak için ya cezanız bitecek, ya çok çalışıp hiç suç almayıp kademe kademe yükselip gitmeye hak kazanacaksınız ya da öleceksiniz. Elwood her zaman gerçekçi biri olduğu için okuldaki olayları anlatırsa oradan kurtulacağını sanır ama yanılır. En yakın arkadaşı Turner ile kaçmaya çalışırlar ama sonları çok da iyi olmaz.
İnsan ayrımı dünyamızda olduğu sürece, böyle problemlerin düzelmeyeceğini kitabı okurken anlıyorsunuz. 1960da da aynı, 2026da da...