9/10
·488 syf.··
2026 68. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 23 Nisan 2026 01:54
Selamlar. Nasılsınız? Ben bu ara fazlaca gerilim okuduğumu fark edince hemen araya bir fantastik aldım. İyiki de aldım. Aşırı güzeldi! Bu kitabı bitirdiğimde gerçekten uzun süre etkisinden çıkamadım. Açıkçası başta biraz ağır ilerliyor gibi hissettim ama sayfalar ilerledikçe hikâye beni içine öyle bir çekti ki bırakamadım. Özellikle Yin Wei karakteri… hırsı, kimlik arayışı ve kaderle inatlaşması inanılmaz güçlü yazılmıştı. Kızım ben senden razıyım! Bazen onu sevdim, bazen yaptıklarını sorguladım ama asla kayıtsız kalamadım. Terren hala kararsız kaldığım bir karakterdi. Biliyorsunuz bu tür kitaplarda hep bir ezilen ve kötü olan karakter vardır. Kötülüğün anlaşılır bir yanı yoktur ama burada vardı diyebilirim. Yazılan büyüklerin şiir şeklinde olması çok güzeldi. Kitabın çevirisi iyiydi ancak orijinal dili sebebiyle cümleler çoğu yerde karmaşıktı. Keşke daha dikkatli bir editör çalışması yapılsaydı. Kitabın en sevdiğim yanı klasik seçilmiş kişi hikâyesini ters yüz etmesi oldu. Maro ve Terren arasında ki konuşulmayan gerçekler sinirimi bozdu. İki kardeş arasında gereksiz bir yanlış anlama, konuşmama durumu vardı. Her konuşulana inanmak yerine konuşmadılar! Maro nedense en başından beri sevmediğim bir karakter oldu. Yani heran her şey olabiliyordu. Ayrıca haneden kadınlarının çirkef ve güç için hırslı davranışları acayip bizim tarihimize benziyordu. Sanırım her imparatorluk kadınları bu şekilde yaşamışlar. Kendimden biliyorum işimize gelince çok güzel ortalığı karıştırıyoruz. Hikâyenin merkezinde, sıradan bir geçmişten gelip saraya uzanan bir kadının yükselişi vardı. Wei hem yeteneği hem de zekâsıyla dikkat çekerken kendini imparatorluk içindeki entrikaların, ihanetlerin ve güç savaşlarının ortasında buluyordu ki ben acayip merakla okudum. Geçmişi kıtlıkla mücadele ederken, şimdi daha büyük bir karmaşanın içine düşmüştü. Onun en büyük farkı ise sadece kılıçla değil, şiir ve büyüyle de savaşabilmesiydi. Köylü dediler ama zeka küpü çıktı! Kızın kendine yaptığı bir şey var. Ah ya kitabın sonuna kadar aklımdan çıkaramadım. Çok rahatsız ediciydi ama yapmak zorundaydı. Biraz zamana yayarak, sindirerek okunacak acayip iyi bir kitaptı. Tavsiyemdir!
1000Kitap
Şair İmparatoriçeShen Tao · Athica Yayınları · 202642 okunma
·
202 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.