The Kingdom of Northumbria adlı Historical serinin 3. cü kitabı kendilerigayet hoş mülayim bir şekilde gitti .
Northumbria Kralı Oswiu'nun gayrimeşru oğlu olan Aldfrith çok genç yaşta aşık olduğu kızdan kazık yiyince rahiplerin yanına gidip yaşamaya başlıyor . Orada yaşıyor ama yeminini etmiyor filozof gibi takılıyor zaten üvey olduğu için bir beklentisi yok makam ile ilgili . Aradan on sene geçiyor baba ölmüş Kral kardeş ölünce buna Krallık pozisyonu doğuyor . Mecbur kalkıp gidiyor tabi iki ay sonra bunu derhal evlendirme hazırlıkları başlıyor . Malum yaş 30 ittifaklar edinmek lazım varis lazım klasik sebepler . Bir tane kız bulunuyor evlilik olacak ve çevreden Kralın tüm valileri diyelim geliyor saraya . Bu valilerden birinin karısı Osana ile bunların bir kaç konuşması bakışması oluyor başka bir durum yok . Fakat her iki tarafın aklında kalıyor bu durum . Osana 28 yaşında pek güzel ama isteyerek evlendiği ama boktan çıkan kocası ile çok mutsuz çocuksuz bir evlilikte . Kocası zaten maşallah kardeşinin karısı dahil tonla kadını elden geçirmiş çocuk falan yapmış . Neyse bu ilk karşılaşmadan sonra aradan iki sene geçiyor Osana'nın kocası yaban domuzu avında mevta olunca cenaze yapılırken bu ikili yine karşılaşıyor aynı elektrik yine var . Ama açıktan hiç hareket yok bu arada Kral karısı ile ayrılmış durumda bekar . Cenaze dönüşü başı sıkışırsa saraya gelebileceğini söylüyor kadına ki altı ay sonra mecbur geliyor adamın yanına kadın.
Sonrası aralarında oluşan çekime karşı koyma çabaları zaman geçtikçe ilerleyen duygular sonda bir miktar dram ve aksiyon :D