Puan vermedi·325 syf.····Okunma: 06 Mayıs 2026 18:43 Algernon'a Çiçekler benim için çok kararsız kaldığım kitaplardan birisi.Kitabı kötü diyemem. Charlie’nin yaşadıkları gerçekten insanın içine dokunuyor. Özellikle insanların ona yaklaşımı yalnızlığı ve zamanla değişen dünyası yaşadıkları çok üzücüydü.Ama buna rağmen kitap bende beklediğim o büyük etkiyi yaratamadı. Belki de herkes inanılmaz övdüğü için beklentim yüksekti.
O kadar çok övülen bir kitaptı ki çok fazla sarsılacağımı düşünmüştüm. Duygusal olarak etkileyici sahneleri vardı evet ama okurken sürekli ağladığım ya da günlerce etkisinden çıkamadığım bir kitap olmadı benim için.
Bir de temposu yer yer fazla yavaştı bence. Özellikle bazı bölümlerde hikâye ilerlemek yerine aynı duyguların etrafında dolaştı sanki.. Buna rağmen kitabın verdiği mesajlar çok güçlüydü. İnsanların zekâya, farklılığa ve değer kavramına bakışını çok güzel anlatmış.
Charlie karakteri kitabın en güçlü yanıydı kesinlikle. Onun değişimini izlemek hem üzücü hem de düşündürücü. Kitap bittikten sonra geriye büyük bir şoktan ziyade buruk bir his bırakıyor. Çok sevdiğim bir kitap oldu diyemem ama Charlie’yi de kolay kolay unutacağımı sanmıyorum. Ve tabi ki Algernon’u da…