Her şeyden önce kitap adında bahsettiği gibi iyilerden bahsediyor iyi insan nasıl olur ? İmanı olmayan biri iyi biri olabilir mi gibi sorulara ayet ve hadisleri referans alarak tutarlı diyebileceğimiz cevaplar veriyor yeri geldiğinde yorumlar yapıyor bu sebeple nasıl iyi biri olurumu merak ediyor iseniz daha doğrusu iyi biri nasıl olur sorusunu merak ediyorsanız bu kitap sizin için biçilmiş kaftan ayrıca yazarın derekenar adlı başlıklarda anlattığı çoğunluğu anılardan olan kısımlar belli ki pek duygulu yazılmış insan okurken yazarın paylaşmak istediği duyguları aynen yaşayabiliyor . O kısımlar didaktik şekilde yazılan bu kitapta hiç sıkmıyor aksine okurken mola vermişçesine okuyanın gelecek başlığı daha iyi kavramasına zihnini dinlendirmesine yarıyor. Kitapla ilgili en temel eksik diyebileceğimiz şey ise bence dili. Edebi dilden uzak yazılmış gibi hissettiriyor kitap . okurken edebi olarak tam o tatmini sağlamıyor daha güzel daha edebi bir dille yazılabilirdi . Ayrıca kitap seviye olarak ise islami ilimler ihakkında hiçbir fikri olmayan bir kişinin bile anlayabileceği düzeyde. giriş seviyesinde yazılmış bir kitap