·464 syf.····Okunma: 20 Mayıs 2026 00:24 Esmenin dünyasında kaybolduğum bir kitap.
Oxford sözlüğü hazırlanma aşamasında bir kız çocuğunun hikayesi olduğunu biliyordum. Okumadan önce beklentim daha resmi, mesafeli bir kitaptı. Okumaya başladığımda okudukça okumak. Anladıkça anlamak istedim Esmeyi.
1800 yılların sonunda bir kız çocuğu olarak Esme, böyle önemli bir eserin hazırlanma aşamasındaki gözlemlerini şımarık bir kız çocuğu olarak anlatmaya başlıyor öncelikle. Şımarıklığını bol bol hissettiriyor bize her yaşında . Daha sonra genç kızlığı ve daha da olgun yaşları. En büyük ortağı hayatta babası ve cariyesi oluyor :) Dönemin siyasi durumu ve savaşın her zaman herkes için ne kadar can yakıcı olduğunu da gözlerimiz önüne seriyor , kadının her zaman her aşamada bir şeyden eksik tutulmak istendiğini de . Ben Esmeyi çok sevdim. Tam olarak onu anlamasam da onu yakın bir dost gördüm kendime. Hani bazen arkadaşınızın yaptıklarını anlamazsınız ya da doğru bulmazsınız ama bulmak istersiniz ya o hisleri oluştu bende . Bol bol mutlu oldu , umutlandı , üzüldü , hayal kırıklığı yaşadı , yaşattı , güçsüz oldu , güçlü oldu ve benim hayal dünyamdan bir Esme geçti. Bu kitap en yalnız zamanda güzel bir dost bulmuş gibi hissettiriyor insana.