·552 syf.····Okunma: 21 Haziran 2026 12:03 Neden John Rebus Polisiyesi
Ya da şöyle sorabiliriz. Niye İan Rankin ? Bence birincisi tam bir Britanya polisiyesi olması. ikinci olarak karakterler çok gerçekçi ve bazen roman kahramanları anti kahramana dönüşüyorlar. Gerçekçilik noktasında eklenmesi gereken bir şey de aslında kahramanlar tek bir dava ile uğraşmıyorlar geçmişten gelen davaların üzerlerindeki yükü ile aile geçmişleri ile ve o esnada büroda ki tüm davalara kulak misafiri oluyorlar. Bu şekilde her kitapta birden fazla konu takip etmek zorunda kalıyorsunuz… Tıpkı gerçek hayat gibi… Çok fazla isim ve karakter olması her karakterin ayrı bir lakabı olması okumayı zorlaştıran bir etki. Bu da ara vermeyi, araya kitap almayı, seriyi bozmayı, zorlaştırıyor.