Cumhuriyetin kuruluşundan sonra ülkenin eğitim atılımlarının anlatıldığı bir kitap. Anadolu köylerini terkedilmişliğinden kurtarmanın, onları ileriye taşımanın yollarının aranmasının hikayesi. Eğitim sadece çocuklara okuma yazma öğretilmesi olarak görülmüyor, tüm köylünün tarım, hayvancılık, temizlik, imar konuları ile birlikte kapsamlı bir şekilde ileriye taşınmasından bahsediliyor. Konuya bu şekilde bütüncül yaklaşılması benim çok hoşuma gitti. Köy öğretmeni bir anne babanın kızı olarak köyde öğretmenin ne demek olduğunu biliyorum. Günümüzde de eğitimin bu şekilde bütüncül olarak görülmesi ve uygulanması gerektiğini düşünüyorum. Eğitmen okullarının nasıl kurulduğu da çok önemli çünkü ileride Köy Enstitüleri için tecrübe teşkil edecek. Köy Enstitülerinin temellerinin atıldığı günlere şahitlik etmek isterseniz okumanız gereken bir kitap. Keyifli okumalar dilerim.