Kitap adını ve felsefesini içinde geçen şu hadis-i şerif'ten aldığını düşünüyorum;
"Ebu Musa (ra) anlatıyor:
"Allah'ın Resulü (sav) buyurdular ki: "Kur'an okuyan müminin misali Ütrücce (portakal cinsinden kokusu güzel tadı hoş bir meyve) gibidir. Kokusu güzel tadı hoştur. Kur'an okumayan müminin misali hurma gibidir. Tadı hoştur fakat kokusu yoktur. Kur'an'ı okuyan fâcir (günahkar) misali reyhan otu gibidir. Kokusu güzeldir, tadı acıdır. Kur'an okumayan facirin misali Ebu Cehil karpuzu gibidir, tadı acıdır kokusu da yoktur."
Gençlere manevi değeri aşılamayı, aile içi iletişimi ve güzel ahlakı anlatmayı hedefleyen akıcı öğretici bir üsluba sahiptir. Okumanızı tavsiye ederim. Ortaokul lise genç yaşlı herkes okuyabilir çok akıcı bir kitap.