9/10
·600 syf.··
Beğendi
·
2026 99. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 24 Haziran 2026 23:27
Zodyak Akademi #3: Hesaplaşma Serinin şimdiye kadarki en sürükleyici kitaplarından biri oldu benim için. İlk kitapta dünyayı ve karakterleri tanırken, ikinci kitapta olayların büyümeye başladığını görmüştük. Bu kitapta ise hem karakterler arasındaki ilişkiler derinleşiyor hem de Solaria'nın karanlık yüzü yavaş yavaş ortaya çıkıyor. Okurken bir an bile duraksamadım; sürekli yeni bir olay, yeni bir sır ya da yeni bir tehlike ortaya çıktı. Kitabın merkezinde yer alan Cehennem Haftası başlı başına oldukça sinir bozucuydu. Üst sınıfların birinci sınıflara istedikleri gibi eziyet edebilmesi zaten başlı başına adaletsiz bir sistem. Ancak bu süreçte Darcy ve Tory'nin pes etmemesi, her şeye rağmen ayakta kalmaya çalışmaları ve güçlenmeleri çok hoşuma gitti. Özellikle dört element sınavında gösterdikleri gelişim, ilk kitaptaki hallerini düşündüğümde ne kadar yol katettiklerini gösteriyordu. Karakterler açısından da oldukça dolu bir kitaptı. Darcy ve Orion arasındaki ilişki giderek daha güçlü ve daha karmaşık bir hâl alıyor. Aralarındaki yasak çekim ve birbirlerine duydukları güven hikâyeye ayrı bir heyecan katıyor. Tory ve Darius cephesinde ise tam anlamıyla bir duygu savaşı yaşanıyor. Birbirlerinden nefret etmek isterken aynı zamanda birbirlerine karşı koyamamaları, ilişkilerini serinin en ilgi çekici noktalarından biri hâline getiriyor. Darius'un bazı davranışları beni sinirlendirse de karakterinin iç çatışmalarını görmek oldukça etkileyiciydi. Bu kitapta Caleb'e karşı duygularım da sürekli değişti. Tory'ye olan bağlılığı, onu korumaya çalışması ve bazı anlarda gösterdiği sadakat gerçekten hoşuma gitti. Ancak Varislerin etkisinden çıkamayıp yaptığı bazı şeyler yüzünden ona kızmadan da edemedim. Seth ve Max ise hâlâ sevemediğim karakterler arasında yer alıyor. Özellikle bazı davranışları beni fazlasıyla sinirlendirdi. Hikâyenin en güçlü taraflarından biri ise gizem unsuruydu. Ay Tutulması yaklaşırken yaşanan olaylar, Lionel'in planları, geçmişte yaşananlara dair ortaya çıkan ipuçları ve kızların kökeniyle ilgili öğrendiğimiz gerçekler kitabın temposunu sürekli yüksek tuttu. Uzun süredir merak ettiğim bazı soruların cevaplarını almak tatmin ediciydi ama yazarlar aynı zamanda yeni sorular ortaya atarak merak duygusunu canlı tutmayı da başarıyor. Kitabın sonunda yaşanan gelişmeler ise resmen beni dördüncü kitaba fırlattı. Tam her şey biraz netleşmeye başladı derken yeni tehditler ve yeni problemler ortaya çıktı. Özellikle Vega ikizlerinin gerçek güçlerini keşfetmeye başlamaları ve artık sadece hayatta kalmaya değil, haklarını geri almaya da odaklanmaları serinin geleceği için büyük bir heyecan yarattı. Tek olumsuz taraf benim için baskı hatasıydı. Çok merak ederek aldığım ve büyük bir heyecanla okuduğum kitapta yaklaşık 20 sayfanın eksik olması bazı sahnelerin yarım kalmasına neden oldu. Buna rağmen hikâye o kadar akıcıydı ki kitabı elimden bırakmadan bitirdim. Genel olarak Hesaplaşma, aksiyonun, romantizmin, entrikanın ve gizemin mükemmel bir dengede ilerlediği, karakter gelişimlerinin belirginleştiği ve serinin ana hikâyesini çok daha ilgi çekici bir noktaya taşıyan güçlü bir devam kitabıydı. Her kitapta "daha fazla kaos olamaz" diye düşünürken yazarların çıtayı biraz daha yükseltmesi beni şaşırtmaya devam ediyor. Şimdi ise dördüncü kitapta Vega ikizlerini nelerin beklediğini öğrenmek için sabırsızlanıyorum.
HesaplaşmaSusanne Valenti · Olimpos Yayınları · 20263 okunma
·
37 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.