Puan vermedi·64 syf.····Okunma: 26 Haziran 2026 10:35 Hayatımda ilk defa bir kitabın bitsin diye gözünün içine baktım; Kafka’nın bu eseri benim için tam bir sabır sınavı oldu.Akıcı kurgulara ve net mesajlar veren edebiyata alışmış veya alışmaya çalışan bir okur olarak, bu 14 öykünün boğucu kabus atmosferi ruhumu daralttı. Net bir sona bağlanmayan absürt olaylar ve karakterlerle bağ kurulamayan tekinsiz anlatım, günümüzün hızlı dünyasında edebi bir hazdan ziyade sadece vakit kaybı gibi hissettiriyor. Edebi değerine, yazıldığı dönemin şartlarına ya da psikolojik derinliğine saygı duyabilirim; ancak bugünün penceresinden baktığımda, Bir Köy Hekimi benim için edebi bir hazdan ziyade, bir an önce bitmesini umut ettiğim kasvetli bir görevden fazlası olamadı.
Dipnot:
Bu inceleme tamamen kişisel bir okuma deneyiminin ve bugünün dünyasından bakan bir okurun samimi hissiyatının ürünüdür. Amacım eserin edebi büyüklüğünü gölgelemek değil, bana hissettirdiği o ağır ve boğucu etkiyi dürüstçe paylaşmaktır. Sürçülisan ettiysek, farklı düşünen tüm edebiyatseverlerden şimdiden affola.