Nora'nın hikayesi ve bendeki izi ꫂ❁
9/10
·296 syf.··
Beğendi
·
2026 47. kitabı
·
26 günde okudu
·
Okunma: 26 Haziran 2026 11:44
Nora Seed, seni okuduğum için, pişmanlıklarını gördüğüm için, kütüphanende sana eşlik ettiğim için, ve hayata döndüğün için gerçekten mutluyum.Bu kitabı bitirince hissettiğim duygu mutluluktu; Nora'nın hayata dönmeyi seçmesinin mutluluğu... Kitap Nora Seed adlı karakterin hayattan kopuşunu, yoğun bir depresyon süreci ile beraber hayata küsmesini ve intihara kalkışmasıyla başlıyor. İlaçları aldıktan sonra kendini bir kütüphanede bulan karakter, karşısında küçükken gittiği okulun kütüphanecisi Bayan Elm'i görür; nerede olduğunu sorar. Bayan Elm ona kök yaşamı ile ölüm arasında, kendi kütüphanesinde olduğunu söyler. Bu kütüphanedeki tüm kitaplar Nora'nın farklı farklı pişmanlıkları üzerinden yazılmış olup bunu keşke şöyle yapsaydım anlarında onları öyle yapmış ve hayatı buna göre şekillenmiş yeni hayat versiyonlarından oluşmaktadır. Nora bunun mantıksız olduğunu düşünür fakat bunu Bayan Elm şöyle açıklar: Kuantum mekaniğine ve Sicim teorisine göre bu mümkündür çünkü bir olayın gerçekleşmesi durumunda bir etken farklılaştırılırsa paralel evrenlerde tüm bu ihtimaller farklı versiyonlar olarak yaşanır.(Gerçek hayatta kanıtlanmış veri bulunmamaktadır.) Nora bunu kabullenir ve Pişmanlıklar kitabı ile başlar; buradan pişmanlıklarını düşünür ve olmak istediği hayatlara tek tek gitmeye başlar. Ama nerdeyse hepsinde bir uyumsuzluk, kabullenememe yaşar ve kendini kütüphanede bulur. Fakat bunlar yaşanırken aslında Nora kendi kök yaşamında ölmek istemediğine, hayatın aslında başkaları yüzünden biçtiğimiz rollerden ibaret olmadığını anlar. Ve bu kütüphanede okuduğu son kitabı açar oraya kocaman harflerle "YAŞIYORUM." yazar ardından kök yaşamında kendi yatağında uyanır, sonrasında hastaneye götürülür ve hayata tutunmaya karar verdiğine emin olur. Kitap sakin akan bir kitap, Nora'nın farklı hayat versiyonlarını okurken bazen heyecanlandım bazen üzüldüm ama sonunda Nora'nın hayata tutunması beni mutlu etti. Aslında pişmanlık sandığımız şeylerin bizi ne kadar bastırdığını, umudumuzu ne kadar yok ettiğini bilmek bizi daha az pişman olmaya ve hayata tutunmaya iter. Kitap için şunu da söylemeliyim; kurgu bağlamında bence çok başarılı bir kitap. Özgün ve üzerine düşünülmüş, yazarın Matt Haig kalemine sağlık. Tavsiye ederim, şimdiden iyi okumalar. Gece Yarısı Kütüphanesi
1000Kitap
Gece Yarısı KütüphanesiMatt Haig · Domingo Yayınevi · 202598,6bin okunma
··
848 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Listeye eklendi 👌🏻 Emeğine sağlık güzelimm 🫶🏻🫠🌷