Zamanım yok" diyenler burada mı?
"Meditasyon yapmak istiyorum ama 20 dakika oturup duramam."
"Zihnim asla susmuyor."
"İş, güç, koşturmaca derken kendime ayıracak tek bir dakikam bile yok."
Tanıdık geldi mi? Osho bu kitapta tam olarak bu kaosu çözüyor.
Meditasyon bir yerde hareketsiz oturmak değil, yaptığın her şeye farkındalık getirmektir.
Osho'ya göre meditasyon için dağ başına çekilmek gerekmez. Trafikte beklerken, kahve içerken veya mail yazarken de meditasyon yapabilirsiniz.
Kitaptan Öne Çıkan 3 Pratik Öneri:
1. Nefes Molası: Gün içinde sadece 1 dakika boyunca sadece nefes alıp verdiğinizi hissedin. Hepsi bu
2. İzleyici Olun: Zihninizdeki düşünceleri susturmaya çalışmayın, sadece akan bir trafik gibi onları izleyin.
3. Eyleme Odaklanın: Çay içerken sadece çay için. Telefonu bırakın ve o anın tadını çıkarın. Bu da bir meditasyondur.
Benim bu kitap için puanım 10/10.
Kısaca yorumumu soracak olursanız; "Modern dünyanın hızına yetişmeye çalışırken ruhunu geride bırakan herkesin okuması gereken, pratik ve 'bahanesiz' bir rehber. Benim farkındalığımı çok artırdı."
Sen meditasyon yapıyor musun yoksa 'zamanım yok' diyenlerden misin?