Bir Karanlık Oda’da Osman Balcıgil ve Deniz Gezmiş (öldüğü yaşta) sohbet ediyorlar. 60’lı ve 70’li yılların siyasetinden, İhtilal’den, o zamanın Cumhurbaşkanı Bayar ve Başbakanı Menderes’ten ilerliyor sohbet.
Yazar bunu karşılıklı diyalog olarak değil de, direk anlatım olarak yazsaymış daha iyi olurmuş. Çünkü yazarın anlatımını çok seviyorum. Bir de Deniz Gezmiş konu olunca akan sular durur bende. Kesinlikle bilgilendirici bir kitap, sadece diyalog havasını beğenmedim. İllüstrasyonlar harikaydı, söylemeden geçemeyeceğim.
.
Delikanlım!
Sen ki, ya bir köşe başında
kan sızarak kaşından
gebereceksin,
ya da bir darağacında can vereceksin.
İyi bak yıldızlara
onları göremezsin belki bir daha...