1000Kitap Logosu

Gönderi

Ömertalha
Ashab-ı Kiram Hakkında Müslümanların Nezih İtikadları'ı inceledi.
294 syf.
·
5 günde
·
Beğendi
·
9/10 puan
Bir şeyde ihtimal sabit olunca istidlal sakıt olur. Bir şeyin suğrası ve kübrası sabit olmayınca kat'i netice hasıl olmaz gibi mantık ve usül kaidelerince bizim gerek Hz. Muaviye gerek Yezid için menfi bir hüküm vermemiz ve söz sarfetmemiz uygun olmaz. Hz. Muaviye hem sahebilerden olduğu için hem de  içtihada binaen Hz.Ali ile mukatelede bulunduğu için kesinlikle hakkında menfi söz söylenmez bu ehl-i sünnetin şiarındandır. Yezidin de işlediği fiiller kesin olmadığı için lanet okunmaz. Meşhur kelam kitabımız Emal-i Şerifte şöyle bir beyit var; و لم يلعن يزيدا بعد موت/سوى المكثار فى الإغراء غال. Yani; Öldükten sonra Yezid'e fesada teşvikte çok konuşanlar ve haddi aşanlardan başka kimse lanet etmedi. Yezid Hz.Hüseyinin şehit edilmesinde faal olsa bile bundan dolayı büyük günah sahibi olur kafir olmaz. Peygamberimiz ise ehl-i kıbleyi lanetten men etmiştir. Ölmeden önce tevbe ihtimali olan birine lanet etmek müstehakmıdır? Merhum müellifin bu kitabındada bazı sorulara ilmi cevaplar verilerek mesele açığa kavuşturulmaya çalışılmış. İnsaf sahibi herkese tavsiyeyi borç bilirim.
2
Yorum
1
Paylaşım
28
Beğeni
Yorum yapabilmek için giriş yapmanız gerekmektedir.
En Yeniler 
Mücahit Tekin
Yazmış olduğunuz mantık kaideleri nerde geçiyor acaba? Mecelle veya başka ?
1
Ömertalha
Mufattal ibni ömer esiruddin el ebherinin yazmış olduğu İSAGOCİ adlı kitapta geçiyor. Bu kitap aynı zamanda Osmanlı devrinin başucu kitabı. Makbul ve makul. Genel mantık kaidelerinden biridir.
2