''İnsanlar, birbirleriyle ve doğayla uzlaşmadan da var olabilirler; ancak bir gün kaybolan türler arasına girme ihtimalini göze alırlarsa.'
Hayat kısa, bunu güzel yaşamak için uzlaşmacı olmak gerektiği anlatılmış kitapta. Müzakereci , empati kurabilme yeteneğinin önemi vurgulanmış. Kapakta da yazdığı gibi ( yarına kim kalacak ?) Varolan, gelişen ve uzlaşan kalacak.
Bu kitabın basımında kullanılan kağıdın elde edildiği yedi ağaca karşılık , yedi adet fidan dikilmiş bilgisi doğa sever olarak beni cezbetti. Üstün Dökmen'in kalemine sağlık.