Atatürk’ün okumamızı istediği bu kitap, İsveç ve Rusya’nın mandası altında olan Finlerin bağımsızlık için yaptığı mücadeleyi anlatan eşsiz bir kitap. Kitap’ta Petrov’un abarttığı, gerçek dışı bazı bilgilerin olmasına rağmen akışı bozmayışı cidden çok güzel olmuş. Atatürk’ün bu kitabı okumamızı istemesinin sebebi kesinlikle küllerinden yeniden doğan Türkiye’nin bilginin,fenin,ilimin ve bilimin aksatılmayacak şekilde hem paylaşılmasını hem de büyümesini sağlamak, bizlerde de yeni bir bakışın,inanışın ve güvenin oluşması adına okunması gereken eşsiz eserlerden biri.