Puan vermedi·500 syf.··
2019 8. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 24 Şubat 2019 17:13
Bulgakov’un okuduğum ilk kitabı.Yine yanlış bir kitapla başladığımı düşündüğüm bir yazar. Kitap ilk sayfalarında dahi kopup gidebileceğiniz yarıda kitap bırakanlar için yarıda bırakabileceğiniz bir kitap ama benim gibi aynı anda birden çok kitap okuyamayıp birini bitirmeden diğerine geçemiyorsanız çok zorlanacağınız bir kitap. Kitabın çevirmeni de aynı fikirde, kendisi “ yazarın diğer kitaplarına kıyasla okuyucunun daha da zorlanacağını” düşünüyor. Ayrıca kitabın alt yapısı Faust ve İncil detayları ile dolu bunlar hakkında bilgi sahibi olmak lazım aynı zamanda dönemin Sovyet Rusya’sını da bilmek gerekiyor. Çok fazla karakter çok fazla takma isim var ve Rus isimlerini karıştırmamak çok zor. Kitap şeytanın Moskova’ya gelmesi ve iki yazar/şair ile tanışıp konuşmaları ile başlıyor, sonra araya bambaşka bir hikaye ekleniyor ileride bunlar birbirine bağlanıyor tabi. Sonra bu yazarlardan birinin ölümü ile ve şeytanın bu ölümü daha önceden bilmesi ve hatta yazara söylemesi ve bunun gerçekleşmesi üzerine devam ediyor. Bir yerden sonra yok artık bunun da mı altından o çıktı diyorsunuz ama bir yerden sonra kopuyor maalesef. Ben çok zorladım bitirebilmek için kitabı ve maalesef (mutlaka başka kitaplarını okuyacağım ama) uzun bir süre Bulgakov okuyamayacağım.
Usta ve MargaritaMihail Bulgakov · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202510,1bin okunma
·
8 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.