·256 syf.····Okunma: 11 Mart 2019 07:58 1991-1995 yılları arasında süren Hırvatistan savaşı sırasında Zagreb'te normal bir çocukluk geçiren 9 yaşındaki Ana, savaşın başlaması ile şehir hayatında olan değişimleri çocuk gözüyle yorumluyor. Gayet sakin ilerleyen sayfalar kitabın ilk bölümü sonunda yaşayacağınız şoka sizi alıştırmıyor maalesef. Sanıyorsunuz ki kitap hep böyle devam edecek ve bitecek. İkinci bölümünde yıllar sonraki Ana'yı okuyoruz. Üçüncü kısım ise Ana'nın yeni hayatına başladığı arada kalan zamana tanıklık ediyoruz. Belki de sizi en dehşete düşürecek bölüm bu olacaktır. Yeniden anlıyoruz ki her savaşın kaybedeni çocuklar maalesef. Normalde bu savaşın anlatıldığı -genellikle Bosna ve Kosova'da geçen hikayelerde ağladığım çok olmuştur fakat bu kitap öyle bir duyguyla yazılmış ki bir çocuğun bile öfkesini gözyaşına çevirmemesini görüyorsunuz. Ajitasyon olmadan dosdoğru yazılmış bir kitap.