Bana göre hem kapak tasarımı hemde içerik olarak modern klasiklerin en iyi kitabıdır. Başkarakterinin çocukluğundan başlayan kitapta hayatının farklı evrelerinde Philip'in olgunlaşma serüvenine misafir oluyoruz. Anne babasını çocukken kaybeden Philip, dünyayı ona bakan amcasının evi, dünyada ki en doğru fikirlerin amacasının fikirleri sanan bir çocukken sanat eğimine yönelmesiyle çok farklı insanlar çok farklı görüşler ile tanışır. Bir süre sonra sanat eğitiminden vazgeçip tıp eğitimi almaya karar verdiğinde artık hayata dair görüşleri oturmuş farkli insanlar farklı hayatlar tanımış genç bir delikanlıdır. Ama olgunlaşma süreci henüz sona ermemiştir. Ve yeni bir sınavla karşı karşıya kalır: Aşk!
Kitabın arkasında da belirttiği gibi bu "Acılı Olgunlaşma" süreci mutlaka okunmalı. Kesinlikle insana çok şey katacak bir kitap