·425 syf.··Beğendi
···Okunma: 18 Mart 2019 17:34 Herkese merhaba.
Hobbitin filmini defalarca izlemiş olmama rağmen karar verdim ve kitabını okumalıyım dedim. Ve sonunda okudum. İçim rahat artık okuduğum için. Film ve kitap karşılaştırmasını yapmadan önce kitabın konusunu sizlere anlatmak istiyorum. Hobbit kitabı bakıldığında basit bir konusu olan ama derin bir şekilde yazıldığı için basitlikten çıkıyor. Hobbit kitabı ana karakterimiz Bilbo Bagginsle başlıyor. Hobbitler cücelerden bile kısa boylu, yemeye, içmeye ve eğlenmeye düşkün, iyi yürekli, mutlu ve kendi küçük köylerinde her tür maceradan uzak yaşayan bir ahaliydi.Ta ki büyücü Gandalf onları ziyaret edene kadar. Bilbo Baggins, büyücü Gandalf ve cücelerle birlikte, cücelerin hazinesini kötü ejderha Smaug'dan geri almak için aslında hiç de istemediği bir yolculuğa çıkıyor. Ama yine de hobbitin içinde henüz keşfedemediği maceracı bir yan vardır. Yolculuk ilerledikçe Bilbo Baggins kendi cesaretinin ve gücünün farkına varmaya başlıyor. Bu şekilde olaylar başlıyor ve devam ediyor. Şunu söylemek isterim ki hobbit kitabını okuduğumda betimleme açısından sorun yaşadım. Okurken bazı anlamadığım sayfalar oldu. Bunun sebebini şu sekilde anlatıcam. Film ve kitap karşılaştırması olarak. Kitabın filmle alakası bazı sahneler hariç, kitapla ve filmle alakası hiç yoktu. Peter jackson kitapda olmayan karakterleri ve bazı sahneleri kurgulamış. Kitapda olduğu gibi kalabilirdi diye düşünüyorum. Ayrıca bazı sahneler kitapda ki gibi ilerlemiyor. Kitap da olan şey filmde farklı bir şekilde gösterilmiş. Ama bazı sahneler de olumlu baktım. Kitapda iki kelimede geçen sözler filmde çok güzel anlatılıyordu. Yani sizlere tavsiyem mutlaka önce kitabını okuyun ve sonra filmini izleyin. Ben kitabı okurken daha iyi anladım. Sizlerde okuduğunuzda daha iyi anlayıp ve film ve kitap karşılaştırmasını daha iyi anlayacaksınız. Tolkien sevenler, fantastik sevenler ve orta dünya sevenler mutlaka alıp okuyun. Tolkien'in dünyasına girmiş olun. Tavsiye ediyorum.