Gönderi

312 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
76 günde okudu
Tarih, mitolojiden doğmuştur. Bir yerlerde mitolojiyle alakalı şu sözü duyduğumu hatırlıyorum: Mitleri, tarihi bir yazı olarak okursanız bunun bir kurgu olduğunu düşünürsünüz; ancak bir kurgu olarak okursanız bunun tamamen tarihi bir yazı olduğunu düşünürsünüz. Hesiodos, Homeros'un tanrılarını halka indirmiştir. Çünkü Homeros'un tanrıları umursamazdır, mitlerde halk yoktur. Sadece soylular ve tanrılar vardır. O ise tanrıları farklı bir şekilde ele alır. Ancak Homeros'un bir taklididir. Antik eserlerde Homeros ve Hesiodos'a atıf yapılmamış bir eser yoktur. Ancak Hesiodos Homeros'dan bir yüzyıl daha sonra gelmiştir. Bir yerde Homeros'un tanrılarının soylular için Hesiodos'un tanrılarının halk için olduğuna dair hoş bir cümle okuduğumu hatırlıyorum. Hesiodos'un bu eseri manzum şeklinde yazılmış kısa bir kitap. Ancak tanrıların doğuşu isminden mütevellit teolojik eser olduğu kadar aynı zamanda kozmogonik bir eserdir. Neden? Çünkü tanrıları doğururken varlığa gelmeyi, evrenin kuruluşunu da anlatır. Henüz bilimler ayrı değil. Örneğin; kimi teoriler, Thales arkhe su derken okeanus mitinden yola çıkmıştır der. Sözün özü teoloji, kozmoloji, varlıkbilim vs her şey bu mitlerle başlıyor. Mitlerin şekillendirdiği dünyadan yola çıkılıyor. Bu şekilde okunduğu vakit anlam ve öneminin daha dikkat çekici olacağını düşünüyorum.
Theogonia - İşler ve Günler
Theogonia - İşler ve GünlerHesiodos · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20161,405 okunma
··
54 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.