10/10
·469 syf.··
Beğendi
·
2019 239. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 30 Mayıs 2019 21:35
Tek kelime ile muazzam bir eserdi. Sadece tek bir eleştiri yapabilirim o da şahsıma. Neden Peyami Safa`yı okumakta bu denli geciktiğimden ötürü, yazın benim ayıp haneme.. Kendimi affettirmek adına ayakta ve önümü ilikleyerek yazıyorum yorumumu:) . Mesela; romanda kurguyu çok güzel kurarsın, ama edebi dilin yetersizdir, okunur ama iz bırakmaz.Ya da tam tersi dilin çok güzeldir, ama olayın merak uyandırmaz...Yalnızız eseri, o yüzden muazzam.Edebiyatı, psikolojiyi, sosyolojiyi, felsefeyi, kurguyu, karakterleri nasıl güzel, nasıl derin harmanlamış...Psikolojik tahlilleri, doğu-batı, madde-mana, çağdaşlık-gelenekçilik ve içimizde iyi ile kötünün zıtlıklarını çok iyi lanse etmiş karakterlerin üzerinden... . Konusu üzerinde pek durmak istemiyorum, 10 tam puanı basmışım, kitap ve Peyami Safa hakkında samimi ve liyakatla güzellememi yapmışım, şiddetle de tavsiye ettim mi, belki bir kişinin bile Peyami beyle tanışmasına vesile olurum:) . Bu arada, çok beğendiğim böylesi kitaplarda hep karşıma çıkıyorsun Proust:) Yoksa yoksa, 3200 sayfalık kayıp zamanın izinde, beni mi çağırıyor:) Neyse daha değil, Dostoyevski-Ecinniler'de görüşmek üzere️
YalnızızPeyami Safa · Milli Eğitim Basımevi · 199727,3bin okunma
·
7 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.